הגאון הרב דוד יוסף בהתוועדות ג' תמוז באלעד: "החסידות הצילה את היהדות"

קטגוריה:
צפיות: 23

מאות תושבי אלעד השתתפו בהתוועדות מרוממת ביום ההילולא ג' בתמוז

הגר"ד יוסף שליט"א, חבר מועצת חכמי התורה, נואם ואורח הכבוד בהתוועדות 'מחוברים לנשמה' לרגל יום ההילולא של כ"ק מרן אדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל: "כבוד קדושת הרבי, היה בו הכל. בכל תחום שנסתכל אליו, לא הניח כבודו"

מאות תושבי אלעד השתתפו ביום ההילולא של כ"ק מרן אדמו"ר מליובאוויטש, ג' בתמוז, בהתוועדות מרוממת ומיוחדת שנערכה על ידי קהילת 'מחוברים לנשמה', המפיצה את תורת החסידות בעירנו הק'. ההתוועדות נערכה סביב שולחנות ערוכים ונמשכה אל תוך הלילה בדיבוק חברים.

הייתה זו התוועדות שליכדה את כלל שבטי ישראל המתגוררים בעיר, חסידים, ליטאים וספרדים, שהתכנס יחד, מתוך שבת אחים, לאורו של הרבי זי"ע בעל יום ההילולא.

בשולחן הכבוד ישבו חלק ממגידי שיעורי החסידות של 'מחוברים', הנמסרים במהלך ימות השבוע בבית הכנסת 'בית ישראל'. אורח הכבוד ונואם הכבוד, היה הגר"ד יוסף שליט"א, חבר מועצת חכמי התורה, שנשא נאום מאלף על דמותו המאירה של הרבי זי"ע.

"איגרת שלא ראיתי מעולם"

"אני זוכר כשהרבי היה בן שבעים, אבא כתב איגרת ברכה", סיפר הגר"ד יוסף שליט"א, "לא ראיתי מעולם שאבא כתב תוארים כאלו לגדול בישראל כמו שהוא כתב על הרבי".

הגר"ד יוסף דיבר על פועלו הגדול של בעל יום ההילולא. "כבוד קדושת האדמור מחב"ד, היה מגוון מאוד מאוד. יש תמיד שמסתכלים על גדולי ישראל, יש אחד שהוא שקדן גדול, יש אחד שהוא מעיין נפלא, יש אחד שהוא פוסק הלכות ויש אחד שהוא מפעיל את הציבור, הוא עובד בקירוב. כל אחד ואחד בשטח אחר, ולא ראי זה כראי זה.

"אבל כבוד קדושת הרבי", המשיך הגר"ד יוסף, "היה בו הכל, בכל תחום שנסתכל אליו, לא הניח כבודו. יש עשרות-עשרות ספרים שנכתבו על פי תורתו, חלק בעצמו, ודאי שהוא עבר על הכל. זה הפלא ופלא התורה שלו, זה דבר רחב מארץ, גדול מאוד מאוד, המון בכל נושא, גם בהלכה.

"בהלכה, הפסקים שלו הם מאוד מגוונים, זאת אומרת פתאום תשובה אחת אתה רואה שהוא כותב בבקיאות עצומה, תשובה שניה אתה רואה בעיון עצום. אתה רואה שבכל נושא ונושא הוא ידע איך לגשת אליו בצורה שצריך לגשת אל הנושא הזה".

רק עולה ועולה

במשך קרוב לעשרים דקות הפליא הגר"ד יוסף לדבר על תורתו של הרבי זי"ע. את דבריו המרגשים חתם בדברים הבאים: "אנחנו נכנסים עכשיו לשנת השלושים להסתלקותו. לא רק שזה לא ירד – אלא זה עולה כל שנה מעלה מעלה. זה מתקדם וזה עולה.

"וזה תלוי בכל אחד מאיתנו. אנחנו צריכים להגדיל ולהעצים את זה, להעצים את מה שהרבי הנחיל לכולנו, הנחיל לנו ללמוד תורה באיכות, והנחיל לנו מסירות נפש אמיתית. צריכים להמשיך בזה.

"בעזרת השם, זכותו תגן עלינו, על כל אחד ואחד שעושה לו נחת רוח, שעושה את רצונו, שידע שיש לו סניגור שאין כדוגמתו. הוא מתפלל עליו. ובוודאי נזכה כולנו בקרוב לביאת משיח צדקנו, אמן כן יהי רצון".

לאחר דבריו המרתקים של אורח הכבוד, פרצו המתוועדים בריקוד של שמחה במשך דקות ארוכות ולאחר מכן המשיכה מסכת הנאומים על ידי מגידי שיעורי החסידות של קהילת 'מחוברים'. ההתוועדות נחתמה בקבלת החלטות טובות בהוספה בלימוד החסידות ובדרכי החסידות וכן הוספה בלימוד בתורתו הרחבה של הרבי זי"ע.


האווירה. הרגש. החיבור. בואו להתחבר אל הנשמה שלכם בקהילת #מחוברים בואו ללמוד, להחכים ולצלול לעולמה של תורת החסידות במגוון השיעורים היומיים בכל ימות השבוע. פשוט התחברו לנשמה שלכם.

עקבו אחרינו
האתר הרשמי- https://www.mehubarim.org.il/
אינסטגרם – https://www.instagram.com/mehubarime/
פייסבוק – https://www.facebook.com/Mehubarime
—–
"מחוברים לנשמה"
ע"ר 580730687

הנהלה:
053-2351676
052-7707461
mehubarim10@gmail.com
האתר הרשמי – https://www.mehubarime.com/

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן