הרב אברמי וילהלם: לשחרר אותם עכשיו! • הדרך לשחרור החטופים • שיעור בפרק מ"ה בתניא

קטגוריה:
צפיות: 4

#הרב_אברמי_וילהלם #הרב #תניא #חסידות #שיעור_תורה #חרבות_ברזל #חטופים
מה הדרך הנכונה לשחרר מהשבי?
למה אנחנו מרחמים על אדם שמחטט בזבל, ולא על חתול שעושה את אותו דבר?
מה אמר בעל התניא בפגישה עם רבי נחמן מברסלב?
למה התורה מספרת לנו שיעקב נישק את רחל?
ומדוע ראש הישיבה הפך לנהג מונית?
שיעור בפרק מ"ה בתניא – התשובות לכל השאלות!

ציטוט פרק מ"ה בתניא, למעקב מתוך הטקסט:
עוֹד יֵשׁ דֶּרֶךְ יָשָׁר לִפְנֵי אִישׁ לַעֲסֹק בַּתּוֹרָה וּמִצְווֹת לִשְׁמָן, עַל יְדֵי מִדָּתוֹ שֶׁל יַעֲקֹב אָבִינוּ עָלָיו הַשָּׁלוֹם, שֶׁהִיא מִדַּת הָרַחֲמִים, לְעוֹרֵר בְּמַחֲשַׁבְתּוֹ תְּחִלָּה רַחֲמִים רַבִּים לִפְנֵי ה' עַל נִצּוֹץ אֱלֹהוּת הַמְחַיֶּה נַפְשׁוֹ, אֲשֶׁר יָרַד מִמְּקוֹרוֹ חַיֵּי הַחַיִּים אֵין סוֹף בָּרוּךְ הוּא הַמְמַלֵּא כָּל עָלְמִין וְסוֹבֵב כָּל עָלְמִין וְכֻלָּא קַמֵּיהּ כְּלָא חָשֵׁיב, וְנִתְלַבֵּשׁ בְּמָשְׁכָא דְּחִוְיָא הָרָחוֹק מֵאוֹר פְּנֵי הַמֶּלֶךְ בְּתַכְלִית הַהֶרְחֵק. כִּי הָעוֹלָם הַזֶּה הוּא תַּכְלִית הַקְּלִפּוֹת הַגַּסּוֹת כו'. וּבִפְרָט כְּשֶׁיִּזְכּוֹר עַל כָּל מַעֲשָׂיו וְדִבּוּרָיו וּמַחְשְׁבוֹתָיו מִיּוֹם הֱיוֹתוֹ אֲשֶׁר לֹא טוֹבִים הֵמָּה, וּ"מֶלֶךְ אָסוּר בָּרְהָטִים" בְּרָהִיטֵי מוֹחָא. כִּי יַעֲקֹב חֶבֶל נַחֲלָתוֹ, וְכִמְשַׁל הַמּוֹשֵׁךְ בְּחֶבֶל וכו', וְהוּא סוֹד גָּלוּת הַשְּׁכִינָה. וְעַל זֶה נֶאֱמַר: "וְיָשֹׁב אֶל ה' וִירַחֲמֵהוּ", לְעוֹרֵר רַחֲמִים רַבִּים עַל שֵׁם ה' הַשּׁוֹכֵן אִתָּנוּ, כְּדִכְתִיב: "הַשּׁוֹכֵן אִתָּם בְּתוֹךְ טֻמְאֹתָם".

וְזֶהוּ שֶׁאָמַר הַכָּתוּב: "וַיִּשַּׁק יַעֲקֹב לְרָחֵל וַיִּשָּׂא אֶת קוֹלוֹ וַיֵּבְךְּ". כִּי רָחֵל הִיא כְּנֶסֶת יִשְׂרָאֵל, מְקוֹר כָּל הַנְּשָׁמוֹת. וְיַעֲקֹב בְּמִדָּתוֹ הָעֶלְיוֹנָה, שֶׁהִיא מִדַּת הָרַחֲמִים שֶׁבָּאֲצִילוּת, הוּא הַמְּעוֹרֵר רַחֲמִים רַבִּים עָלֶיהָ. "וַיִּשָּׂא אֶת קוֹלוֹ" לְמַעְלָה, לִמְקוֹר הָרַחֲמִים הָעֶלְיוֹנִים, הַנִּקְרָא "אַב הָרַחֲמִים" וּמְקוֹרָם. "וַיֵּבְךְּ", לְעוֹרֵר וּלְהַמְשִׁיךְ מִשָּׁם רַחֲמִים רַבִּים עַל כָּל הַנְּשָׁמוֹת וְעַל מְקוֹר כְּנֶסֶת יִשְׂרָאֵל, לְהַעֲלוֹתָן מִגָּלוּתָן וּלְיַחֲדָן בַּיִחוּד הָעֶלְיוֹן אוֹר אֵין סוֹף בָּרוּךְ הוּא, בִּבְחִינַת נְשִׁיקִין, שֶׁהִיא אִתְדַּבְּקוּת רוּחָא בְּרוּחָא, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "יִשָׁקֵנִי מִנְּשִׁיקוֹת פִּיהוּ", דְּהַיְינוּ הִתְקַשְּׁרוּת דִּבּוּר הָאָדָם בִּדְבַר ה' זוֹ הֲלָכָה. וְכֵן מַחֲשָׁבָה בְּמַחֲשָׁבָה, וּמַעֲשֶׂה בְּמַעֲשֶׂה, שֶׁהוּא מַעֲשֵׂה הַמִּצְווֹת. וּבִפְרָט מַעֲשֵׂה הַצְּדָקָה וָחֶסֶד, דְּחֶסֶד דְּרוֹעָא יְמִינָא, הוּא בְּחִינַת חִבּוּק מַמָּשׁ, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב "וִימִינוֹ תְּחַבְּקֵנִי". וְעֵסֶק הַתּוֹרָה בְּדִבּוּר וּמַחֲשֶׁבֶת הָעִיּוּן הֵן בְּחִינַת נְשִׁיקִין מַמָּשׁ.

וְהִנֵּה עַל יְדֵי זֶה יָכוֹל לָבוֹא לִבְחִינַת אַהֲבָה רַבָּהּ בְּהִתְגַּלּוּת לִבּוֹ, כְּדִכְתִיב "לְיַעֲקֹב אֲשֶׁר פָּדָה אֶת אַבְרָהָם", כְּמוֹ שֶׁנִּתְבָּאֵר בְּמָקוֹם אַחֵר.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן