הרב אברמי וילהלם: משחק ה'מחבואים' של בורא העולם 🙈• שיעור בפרק מ"ט בתניא – חלק ראשון

קטגוריה:
צפיות: 13

#הרב_אברמי_וילהלם #הרב #תניא #שיעור_תורה #חסידות

למה יש לנו זמן לעבודה, אבל אין לנו זמן לילדים?🕰

מהו המסר המדהים שאפשר ללמוד ממשחק ה'מחבואים'?🙈

וכשהטלפון מצלצל באמצע פגישה, אתה עונה או לא?… 📲

שיעור ראשון בפרק מ"ט בתניא – התשובות לכל השאלות!

ציטוט החלק הרלוונטי מהתניא, למעקב מתוך הטקסט:

וְהִנֵּה אַף כִּי פְּרָטֵי בְּחִינַת הֶסְתֵּר וְהֶעְלֵם אוֹר אֵין סוֹף בָּרוּךְ הוּא בְּהִשְׁתַּלְשְׁלוּת הָעוֹלָמוֹת, עַד שֶׁנִּבְרָא עוֹלָם הַזֶּה הַגַּשְׁמִי, עָצְמוּ מִסַפֵּר, וּמִינִים מִמִּינִים שׁוֹנִים, כַּיָּדוּעַ לַטּוֹעֲמִים מֵעֵץ הַחַיִּים. אַךְ דֶּרֶךְ כְּלָל הֵם שְׁלֹשָׁה מִינֵי צִמְצוּמִים עֲצוּמִים כְּלָלִיִּים, לִשְׁלֹשָׁה מִינֵי עוֹלָמוֹת כְּלָלִיִּים; וּבְכָל כְּלָל יֵשׁ רִבּוֹא רִבְבוֹת פְּרָטִים. וְהֵם שְׁלֹשָׁה עוֹלָמוֹת, בְּרִיאָה יְצִירָה עֲשִׂיָּה. כִּי עוֹלַם הָאֲצִילוּת הוּא אֱלֹהוּת מַמָּשׁ. וּכְדֵי לִבְרֹא עוֹלַם הַבְּרִיאָה, שֶׁהֵן נְשָׁמוֹת וּמַלְאָכִים עֶלְיוֹנִים, אֲשֶׁר עֲבוֹדָתָם לַה' בִּבְחִינַת חָכְמָה בִּינָה וָדַעַת הַמִּתְלַבְּשִׁים בָּהֶם, וְהֵם מַשִּׂיגִים וּמְקַבְּלִים מֵהֶם, הָיָה תְּחִלָּה צִמְצוּם עָצוּם כַּנַּ"ל. וְכֵן מִבְּרִיאָה לִיצִירָה; כִּי אוֹר מְעַט מִזְעֵר הַמִּתְלַבֵּשׁ בְּעוֹלַם הַבְּרִיאָה, עֲדַיִן הוּא בִּבְחִינַת אֵין סוֹף לְגַבֵּי עוֹלַם הַיְּצִירָה, וְאִי אֶפְשָׁר לְהִתְלַבֵּשׁ בּוֹ אֶלָּא עַל יְדֵי צִמְצוּם וְהֶעְלֵם. וְכֵן מִיְּצִירָה לַעֲשִׂיָּה [וּכְמוֹ שֶׁנִּתְבָּאֵר בְּמָקוֹם אַחֵר בֵּאוּר שְׁלֹשָׁה צִמְצוּמִים אֵלּוּ בַּאֲרִיכוּת, לְקָרֵב אֶל שִׂכְלֵנוּ הַדַּל].

וְתַכְלִית כָּל הַצִּמְצוּמִים הוּא כְּדֵי לִבְרֹא גּוּף הָאָדָם הַחָמְרִי, וּלְאַכְפְּיָיא לְסִטְרָא אַחֲרָא, וְלִהְיוֹת יִתְרוֹן הָאוֹר מִן הַחֹשֶׁךְ, בְּהַעֲלוֹת הָאָדָם אֶת נַפְשׁוֹ הָאֱלֹהִית וְהַחִיּוּנִית וּלְבוּשֶׁיהָ וְכָל כֹּחוֹת הַגּוּף כֻּלָּן לַה' לְבַדּוֹ, כַּנַּ"ל בַּאֲרִיכוּת, כִּי זֶה תַּכְלִית הִשְׁתַּלְשְׁלוּת הָעוֹלָמוֹת.

וְהִנֵּה כַּמַּיִם הַפָּנִים לַפָּנִים. כְּמוֹ שֶׁהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא כִּבְיָכוֹל הִנִּיחַ וְסִלֵּק לְצַד אֶחָד, דֶּרֶךְ מָשָׁל, אֶת אוֹרוֹ הַגָּדוֹל הַבִּלְתִּי תַּכְלִית, וּגְנָזוֹ וְהִסְתִּירוֹ בִּשְׁלֹשָׁה מִינֵי צִמְצוּמִים שׁוֹנִים, וְהַכֹּל בִּשְׁבִיל אַהֲבַת הָאָדָם הַתַּחְתּוֹן, לְהַעֲלוֹתוֹ לַה', כִּי אַהֲבָה דּוֹחֶקֶת הַבָּשָׂר. עַל אַחַת כַּמָּה וְכַמָּה בְּכִפְלֵי כִּפְלַיִם לְאֵין קֵץ, כִּי רָאוּי לָאָדָם גַּם כֵּן לְהַנִּיחַ וְלַעֲזֹב כָּל אֲשֶׁר לוֹ, מִנֶּפֶשׁ וְעַד בָּשָׂר, וּלְהַפְקִיר הַכֹּל, בִּשְׁבִיל לְדָבְקָה בּוֹ יִתְבָּרַךְ בִּדְבִיקָה חֲשִׁיקָה וַחֲפִיצָה, וְלֹא יִהְיֶה שׁוּם מוֹנֵעַ מִבַּיִת וּמִבַּחוּץ, לֹא גּוּף וְלֹא נֶפֶשׁ וְלֹא מָמוֹן וְלֹא אִשָּׁה וּבָנִים.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן