"ומתקדש" I מוטי שטיינמץ I מקהלת מלכות I דרשו U'miskadesh I Motty Steinmetz I Malchut I Dirshu I

"ההמנון של עולם התורה"
"האדם המקבל על עצמו עול תורה הקדושה, הוא נעלה מכל עניני העולם הזה ומחיה ומקיים את כולם ומתקדש בקדושה העליונה של התורה הקדושה, שהיא למעלה מכל העולמות".

שירה: מוטי שטיינמץ
לחן: אלי קליין & איצי ברי
מקהלה: "מלכות" בניצוח פנחס ביכלר
מקהלת ילדים: "חסידימלך"
עיבוד והפקה מוזיקלית: אלי קליין & איצי ברי
תופים: אבי אבידני
גיטרות: אבי סינגולדה
בס: אריה וולניץ
בראס: רפי דוידוב, שחר ליבנה
כינורות: Israelorbach Philharmonic

הוקלט באולפני טנור – מיכאל צי
ובאולפני גל קול – שרוליק אורבך
צילום תמונה מוטי: בערל מאייעס
עיצוב גרפי : שמעון רוכמן
תודה לאביגדור קליין על כל העזרה

"ומתקדש": השיר החדש של מוטי שטיינמץ לכבוד סיום ה'דף היומי בהלכה'
השיר החדש שהולחן במיוחד לסיום הדף היומי בהלכה, מבטא באופן את הזכות העצומה של לומדי התורה ^ השיר מבוסס על דברים שכתב רבי חיים מוולוז'ין זי"ע בספרו 'נפש החיים' ^ אלי קליין ואיצי ברי: "זו זכות להיות חלק מפס הקול הפועם של עולם התורה" ^ מוטי שטיינמץ: "זה השיר שיהיה ההמנון של עולם התורה"
*
זו כבר הפכה למסורת קבוע במעמדי דרשו, כאשר בכל סיום נחשפות יצירת מוזיקאליות חדשות לכבודה של התורה ולומדיה. אולם נראה כי הפעם מדובר בשיא שיהפוך מהר מאוד לנכס צאן ברזל, וכזה המגלם באופן המובהק ביותר את ייחודם ומעלתם של לומדי התורה.
השיר מבוסס על דברים שכתב רבי חיים מוולוז'ין, גדול תלמידיו של הגר"א, וראש ישיבת "אם הישיבות", ישיבת 'עץ חיים' שבוולוז'ין, בספרו 'נפש החיים':
"האדם המקבל על עצמו עול תורה הקדושה לשמה לאמתה, הוא נעלה מעל כל ענייני העולם הזה, ומושגח מאתו יתברך השגחה פרטית, למעלה מהוראת כוחות הטבעים והמזלות כולם, כיון שהוא דבוק בתורה ובהקב"ה ממש כביכול, ומתקדש בקדושה העליונה של התורה הקדושה שהיא למעלה לאין ערוך מכל העולמות".
את הלחן, שמהווה מעין המשך ללהיט הגדול "בזכות התורה" ערכו גם הפעם אלי קליין ואיצי ברי. "יש מילים שמרימות אותנו טפח עוד לפני שאנו מחברים להם צלילים" הם אומרים בהתייחס לשיר החדש. "כשקיבלנו את הבקשה מדרשו, התרגשנו שוב להיות חלק מפס הקול הפועם של עולם התורה. זאת זכות להיות במקום שמביא את המסר של 'האדם המקבל על עצמו' בניגון שיחדור עמוק, למעלה מכל העולמות, ויעורר את חשקת התורה במתקדשים בקדושה העליונה ביותר".
מוטי שטיינמץ, שמבצע את השיר בדרכו המרגשת והמיוחדת, אומר כי מדובר בשיר מלא רגש שמבטא את מעמדם של לומדי התורה קרבתם לקב"ה וקדושתם העצומה. "לשירים של דרשו יש חן יהודי מיוחד וחיבור לעולם התורה. מדובר בשיר שעומד להיות ההמנון של עולם התורה ושל לומדי התורה. רואים את הסייעתא דשמייא המיוחדת של דרשו בכל צעד ושעל, כאשר הנעימות המוזיקאליות שיוצאות במעמדי דרשו, הופכים להיות הזיהוי המובהק ביותר עם עולם התורה היהודי כולו".

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן