יהושע לימוני // הבן יקיר לי – מתוך פרויקט צמאה 5

קטגוריה:
צפיות: 343

הבן יקיר לי בביצוע יהושע לימוני, מתוך פרויקט צמאה 5
לרכישת האלבומים: http://bit.ly/2xqNamZ
צמאה בפייסבוק: https://bit.ly/34dIktb
צמאה באינסטגרם: https://bit.ly/3kdnZtC
הרשמה לערוץ היוטיוב: http://bit.ly/tzamaYTchannel

בתפילת מוסף של ראש השנה, בברכת הזיכרונות, אנו קוראים את הפסוק "הבן יקיר לי אפרים", וקריאתו מלווה תמיד בהתרגשות מיוחדת. לא פלא שהפסוק הזה זכה ללחנים רבים, שניסו לבטא את עוצמת הרגשות הטמונה בו.
תורת החסידות מסבירה את עומק האהבה שבין הקב"ה לעם ישראל, כפי שהיא מתבטאת בפסוק זה. בני ישראל הם "הבן יקיר לי" של הקב"ה, והם ה"ילד שעשועים" שלו. אהבתו של הקב"ה גדולה ועמוקה כל-כך, עד שכל אזכור של בניו גורם ל"המו מעיי לו" ול"רחם ארחמנו".
המגיד ממזריטש ממשיל את הקשר העמוק בין עם ישראל לקב"ה לאב ששלח את בנו למרחקים, שגם כאשר הבן נמצא בריחוק מקום ממנו, דמותו חקוקה במוחו. וכך בני ישראל חקוקים כביכול ב'מחשבתו' של הקב"ה, היינו שהם כל הזמן חקוקים בפנימיותו. לכן בני ישראל הם ה"ילד שעשועים" של הקב"ה, היינו שהם גורמים לו תענוג נפלא. הקב"ה מתענג כביכול מכל אחד ואחת מאיתנו. בחסידות מבואר שתענוג זה אינו כמו שאדם מתענג בדבר שחוץ ממנו, אלא זה 'תענוג עצמי', הקשור לעצמיותו ולפנימיותו.
הזכרת פסוק זה בתפילת ראש השנה קשורה למהותו הפנימית של היום. ביום הזה הקב"ה מוכתר על-ידינו מחדש למלך ישראל ומלך העולם. עבודתנו מעוררת כביכול למעלה את העונג שבמלוכה על העולם. הכוח שלנו לעורר את העונג של הקב"ה נובע מהיותנו "ילד שעשועים" שלו. והפסוק מסיים ב"רחם ארחמנו" – הקב"ה מגלה את הרחמים העצמותיים שלו ומעניק לכולנו שנה טובה ומתוקה, בגשמיות וברוחניות, שנת גאולה וישועה.

את הניגון הזה הלחין החסיד הידוע ר' שלום חריטונוב, ששימש שוחט ובודק בעיר ניקולייב באוקראינה. לאחר המהפכה הקומוניסטית נרדף בידי השלטונות, שאסרו את השחיטה הכשרה, ונפטר בטרם מלאו לו חמישים שנה. הוא נהג להתפלל באריכות, בדרך החסידות, ובתוך תפילתו המעמיקה היו פורצים מליבו ניגונים, ובהם הניגון "הבן יקיר לי".

מילים: מתוך ירמיה לא, יט
לחן: החסיד הידוע ר' שלום חריטונוב
הֲבֵן יַקִּיר לִי אֶפְרַיִם, אִם יֶלֶד שַׁעֲשֻׁעִים, כִּי מִדֵּי דַבְּרִי בּוֹ, זָכֹר אֶזְכְּרֶנּוּ עוֹד. עַל כֵּן הָמוּ מֵעַי לוֹ, רַחֵם אֲרַחֲמֶנּוּ, נְאֻם ה'

שירה: יהושע לימוני
הפקה מוזיקלית ועיבוד: נאור כרמי
גיטרות: עמית יצחק ואודי שמחון
תופים: אסף זמיר
קולות: עקיבא תורג'מן
כינורות: חן שנהר ואבנר קלמר
ויולה: גליה חי
תכנותים, קלידים ובס: נאור כרמי
אקורדיון: אריאל אלייב
מיקס ומאסטרינג: אודי שמחון (One-On-One)

קליפ מילים: יעקב אסרף – סטודיו סולם יעקב

יחסי ציבור: ענבל וייס: 054-4600553
שיווק דיגיטלי: עידו שטיינר – עידוס דיגיטל

#יהושע_לימוני #צמאה #מוזיקה_יהודית #מוזיקה_ישראלית

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן