כך התייחס הרבי לנאום הרב ישראל יצחק זלמנוב • האזינו

קטגוריה:
צפיות: 2

לגל יום ה'יארצייט' בי' אדר, ארגון 'לחלוחית גאולתית' מצרף בזה את נאומו של הרב ישראל יצחק זלמנוב ע"ה בכינוס צא"ח במרכז חב"ד העולמי 770, שהתקיים בי"ז תשרי תשכ"ב • וכיצד התייחס הרבי לנאומו של הרב זלמנוב, בהתייחסות להגדרת מטרת פעילות ארגון 'צעירי חב"ד' – הפצת אהבת השם, אהבת התורה ואהבת ישראל? • לכתבה המלאה ולהאזנה:
https://77012.blogspot.com/2024/02/blog-post_69.html

בתחילה שומעים את המנחה הרב יוסף הלוי וויינברג ע"ה מזמין לשאת דברים את ה'זוכה בגורל' (מיודענו הרב זלמנוב). לפני שהרב ישראל יצחק מתחיל לדבר, עדכן המנחה שאחיו הרב יהודה לייב זלמנוב ע"ה כבר זכה פעמיים בגורל, ובעצם זו 'משפחה של זוכים'.

הרב ישראל יצחק זלמנוב נואם בקצרה ממש על החשיבות של ההשתתפות במבצעים שייסד הרבי שליט"א. בהתוועדות של 'שמחת בית השואבה' דיווח הרב ווינברג מתוכן הנאומים כנהוג בכינוס. לאחר מכן שומעים כיצד הרבי מורה לכל הנואמים לומר 'לחיים' ואומר: 'יש אפשרות לדבר באופן של מועט הכולל את המרובה' (ובכך נראה שהתייחס הרבי מלך המשיח לנאומו הקצר של הרב זלמנוב). בהחלט קטע מרגש מיוחד להכיר ולשמוע את ה'חסידישער קאך' של הרב זלמנוב. בהזדמנות הרבי התבטא על הרב זלמנוב 'יחיד – מיוחד'.

בזכויות כאלה – אין להתבייש..

תמליל דברי הרה"ח ר' ישראל יצחק זלמנוב באידיש:

'די ערשטע זאך איז ברוכים היושבים, מיר זיינען די ברוכים הבאים, זייט איר די ברוכים היושבים. די זאך איז אזוי: דער אויבערשטער האט מיר מזכה געווען, אז (איך בין געווען דער וואס) איך האב זוכה געווען צו זיין א שליח, פון פינף און אכציק אנ"ש, צו קומען דא זיין ביי דעם רבי'ן זאל געזונט זיין, און צו הערן.

איז אביסל האב איך זכיות ווי מ'זאגט עס ביי אונז, די זכיות מיינע זיינען טאקע דא, איך שעם זיך נישט מיט דעם, וואס וואו ס'איז דא א פעולה פון צעירי חב"ד – איך גלויב אז די חברים וואס זיינען דא וועלן מיר נישט.. – איך זאג אז ניט, בלב ונפש, איך קוק נישט אף דער צייט, (ווייל דער פרנסה גיט) ווי ר' ישראל האט דערמאנט, דער פרנסה גיט דער אויבערשטער, מ'דארף ניט זוכן נאך א שטונדע און נאך א שטונדע.

ארבעטן.. דארפסטו פארדינען וואס ווייניקער, אבער טאן אין די פעולות, אפגעבן זיך וואס מערער. און איך מאחל אלעמען אז יעדער איינער זאל זיך אפגעבן וואס מערער און וואס שטארקער, און טאקע בימינו ממש, אתי מר, און מ'זאל זוכה זיין צו גאולה שלימה, לאלתר לגאולה (משיח)'.

[= ראשית, ברוכים היושבים. אנו ברוכים הבאים, אזי אתם ברוכים היושבים. הענין הוא: הקדוש ברוך הוא זיכה אותי, להיות שליח של 85 אנ"ש, לבוא לכאן להיות אצל הרבי שליט"א ולשמוע.. יש לי קצת זכויות (כמו שאומרים אצלנו). אכן הזכויות שלי נמצאות, ואין אני מתבייש בזה. היכן שיש איזו שהיא פעולה של צעירי חב"ד – אני מאמין שהחברים הנמצאים כאן, אותי הם לא.. – הנני אומר בלב ונפש, אין אני מסתכל על הזמן, (כיון שאת הפרנסה נותן) כמו שר' ישראל (לייבוב) הזכיר שאת הפרנסה הקדוש ברוך הוא נותן. לא צריכים לחפש עוד שעת עבודה ועוד שעת עבודה..

בעבודה אתה צריך להרוויח מה שפחות, אבל לעשות את הפעולות, צריכים להתמסר מה שיותר. אני מאחל לכולם שכל אחד שיתמסר מה שיותר ולהתאמץ יותר חזק. ובפועל בימינו ממש, אתי מר, ונזכה לגאולה השלימה, לאלתר לגאולה ותיכף].

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן