כשסגן ראש המוסד רפי איתן סיפר על ה'יחידות' הנדירה

קטגוריה:
צפיות: 111

בשבת נפטר בגיל 92 רפי איתן ז"ל, מי ששימש כסגן ראש המוסד, עמד בראש המבצע ללכידת אדולף אייכמן ימ"ש, ולימים גם כיהן כשר בממשלת ישראל.

במסגרת שלל תפקידיו הבטחוניים החשאיים, כיהן איתן כיועץ ראשי הממשלה לענייני טרור ומודיעין, ובהם של ראש הממשלה מנחם בגין ז"ל.

בתפקידו זה, זמן קצר לאחר שבגין עלה לשלטון, זכה מר איתן להיכנס ליחידות נדירה אצל הרבי, יחידות שעסקה בשלל נושאים הנוגעים לפעילותו הבטחונית החשאית, ועסקה בעיקרה בחידוש ההתיישבות הישוב היהודי בחברון.

לפני שבע שנים, בחודש כסלו תשע"ב, העניק מר איתן ראיון נרחב ומרתק על היחידות הזו לצוות "מפגשים עם הרבי" של JEM בישראל. הראיון עמו נערך כאשר מר איתן כיהן כיו"ר איל"ר, האיגוד הישראלי להשבת הרכוש היהודי באירופה.

הרב יחיאל קייגן, מנהל פרוייקט "מפגשים עם הרבי", אומר כי "הראיון עם מר איתן היה שיאו של מאמץ מתמשך להשגת הראיון עמו. פנינו אליו מספר פעמים ולא נענינו, אולם לחשיבות הדברים הפצרנו בו שוב ושוב,

גם על ידי גורמים שלישיים, עד שבסופו של דבר הוא נעתר לבקשתנו, וכך זכינו להציל עוד פיסת מידע יקרת ערך נוספת על השפעת הרבי ודאגתו לעם היושב בציון.

הרב זושא וולף, אשר ערך את הראיון עם מר איתן במסגרת פרוייקט "מפגשים עם הרבי", נזכר השבוע: "הראיון עם מר איתן הווה עבורנו עוד שלב חשוב בנסיון להרכבת התמונה הגדולה בת אלפי החלקים, של מעורבות הרבי בנעשה "מאחורי הקלעים" של בטחון ארץ הקודש.

במסגרת זו קיימנו מטעם "מפגשים עם הרבי" בשנים האחרונות מאות ראיונות עם אישי ממשל, צבא ובטחון בדרגים שונים, אשר כל אחד מהם חשף עוד פריט בפאזל מדהים זה, והראיון עם מר סגן ראש המוסד רפי איתן היה אחד משיאי מפעל תיעוד אדיר זה, בו הולכים ומתגלים כל העת דברים חדשים מפתיעים ומרתקים על פעלו הכביר של הרבי לבטחון ולשלום ארץ הקודש ותושביה".

על הרקע ל'יחידות', סיפר מר איתן בראיון הנדיר:

"בתקופתו של ממשלת בגין, אנחנו עזרנו להתיישבות היהודית ביהודה ושומרון, ואני כיועץ ראש הממשלה ללוחמה בטרור, שלמעשה האחריות לתיאום הביטחון בישראל כולה, ובמיוחד באזורים רגישים כמו יהודה ושומרון, הוטלה עליי. קשרתי איתו קשרים אמיצים עם ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. ולמעשה, ליוויתי אותה במשך כעשרים שנה, אבל זה סיפור אחר.
בתוך זה, יצרתי קשרים אישיים עם הרב משה לוינגר, שקיבל על-עצמו את הנושא ההתיישבות היהודית בחברון. והייתי אומר: ביוזמתו החלו לתכנן את השכונה הקרובה למערת המכפלה, שהיא שכונת אברהם אבינו.
בחברון, באותה עת, היה בית שנקרא בית שניאורסון – שגם הוא לא רחוק מאותו מתחם שאנחנו התחלנו ליישב אותו – שהחזקה עליו, לפי הניירות שהיו בידינו, היו בידי הרבי, הרבי מליובאוויטש. לצורך זה, באחת הנסיעות שלי לארצות הברית באותו פרק זמן – בלוחמה בטרור שיתפנו פעולה עם האמריקאים, ואני נסעתי מידי מספר חודשים לארצות הברית – ביקש ממני הרב משה לוינגר להגיע ולבקש פגישה עם הרבי מליובאוויטש ולקבל את אישורו לאייש, ולמעשה להשתמש, בבית שניאורסאהן"

ואכן, במהלך היחידות עלה נושא זה, והרבי אישר לממשלת ישראל להשתמש בבית שניאורסאהן לצורך ההתיישבות היהודית בחברון.

כאמור, ה'יחידות' עסקה בשלל נושאים נוספים, וכעת, בעקבות פטירת מר איתן, "מפגשים עם הרבי" מגישים בזאת קטע מתוך הראיון הנדיר עמו.

http://jem.co.il

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן