להיות שקד – פרשת קורח לילדים עם השחקן גיל קפטן חסידודס 21

קטגוריה:
צפיות: 171

להיות שקד – פרשת קורח לילדים עם השחקן גיל קפטן חסידודס 21

עוד סרטון חדש של חסידודס – פרשת השבוע לילדים מבית היוצר של ערוץ אלף – צבאות השם
סיפור קורח לילדים

להיות שקד
הכהנים זריזים🕠
כמו השקדים🌳
העצלות מתישה🤷‍♀️
הזריזות מניבה🏃🏻‍♂️

#חסידודס
#פרשת_השבוע_לילדים
#פרשת_קורח
#חבד
#chabad

קרדיטים

כתיבה
עמית פארן

בימוי צילום
יובל גינזבורג

שחקן
גיל קפטן

עריכת אפטר
לאה מנדלסון

הפקה בפועל
משה רפאל קורקוס

צולם באולפני
תורת החיים

תודות
יעקב גרינשטיין

מחפשים סרטים לחרדים
סרטים לילדים דתיים
הגעתם למקום הנכון

חבד » פרשת השבוע » פרשות נוספות » פרשת קורח

הפרשה בקצרה
בפרשה אנו קוראים על אדם בשם קורח ממשפחת קהת משבט לוי. קורח החל בקמפיין נגד משה, כשאליו מצטרפים מאתיים וחמישים איש. טענתם היתה שמשה ואהרן לא יותר קדושים מאשר כל הקהל.

עד לפרשה הקודמת, פרשת שלח, עם ישראל במדבר היה בטוח שהוא במרחק שלושה ימי הליכה מארץ ישראל, הארץ המובטחת. למרות זאת, בפרשה הקודמת היהודים שלחו את המרגלים לארץ, וכאשר הם חזרו עם הדיווח המעוות – עם ישראל האמין להם. כתוצאה מכך, נגזר על העם להשאר במדבר במשך ארבעים שנה, לפני שיכנסו לארץ.

בעליה הראשונה אנו קוראים על אדם בשם קורח ממשפחת קהת משבט לוי. קורח החל בקמפיין נגד משה, כשאליו מצטרפים מאתיים וחמישים איש. טענתם היתה שמשה ואהרן לא יותר קדושים מאשר כל הקהל, ולכן הם רוצים לדעת מדוע משה ואהרן מתנהגים באופן מיוחד מעל הקהילה כולה. משה השיב להם שבבוקר הם יישמעו את תשובת הקב"ה על טענתם.

בעליה השניה משה אומר לקרח ועדתו להכין קטורת לפני השם. בנתיים קורח מסתובב במחנה ומתסיס את האנשים נגד משה ואהרן, וכולם יחדיו התאספו לפני אוהל מועד, אך כבוד ה' הופיע לפתע.

בעליה השלישית הקב"ה מצווה את משה ואהרן להבדל מתוך עם ישראל כדי שיוכל להשמיד את כולם. משה ואהרן נפלו על פניהם והתפללו שהקב"ה לא יהרוג את כולם בגלל חטא של קבוצה אחת.

בשלב זה קרה דבר מדהים: האדמה פצתה את פיה ובלעה את קורח ובני משפחתו, וכן יצאה אש ששרפה את מאתיים וחמישים אנשי קורח שהקריבו את הקטורת. בבוקר המחרת החל העם להתלונן נגד משה ואהרן בטענה שהם הרגו את עם השם! גם בפעם זו נגלה כבוד ה' בענן.

בעליה הרביעית חזר הקב"ה שוב וביקש ממשה ואהרן לצאת מהקהל כדי שיוכל להשמידם, ושוב התחננו משה ואהרן ונפלו על פניהם, אך הפעם אמר משה לאהרן להזדרז ולקחת במהירות את הקטורת ולרוץ אל תוך העם, בגלל שבנתיים החלה המגפה הנוראה להשתולל. אהרן אכן רץ עם הקטורת ועצר את המגפה. רש"י מציין כי כשעלה משה למרום, גילה לו אחד המלאכים את הסוד שהקטורת יכולה לעצור אפילו מגיפה.

בעליה החמישית מתארת התורה את הבדיקה באמצעות המטות. על מנת להוכיח איזה שבט נבחר על ידי הקב"ה לשרת בקודש, ציוה ה' את משה לקחת מטה אחד לכל שבט ולכתוב עליו את שם השבט ומטה אחד עם שמו של אהרן ושל שבט לוי ביניהם. אותם מטות הונחו באוהל מועד. למרבה הנס, בבוקר המחרת נמצא מטה אהרן כאשר הוא הוציא פרחים, ניצני שקד ואפילו שקדים! בכך הוכח כי אהרן נבחר על ידי הקב"ה להיות כהן גדול.

העליה השישית מתחילה בכך שבני ישראל סיפרו למשה על פחדם למות מכך שיתקרבו מידי למשכן. הקב"ה ציוה את אהרן ובניו ושבט הלוים להציב משמר ובכך למנוע מזרים להתקרב בטעות למשכן. לאחר מכן הקב"ה ציוה לתת ללויים עשרים וארבע מתנות כהונה הכוללים רשות לאכול מהקרבנות שהעם מביאים וכן לקבל את חמשת השקלים בהם נפדים הבכורות ב"פדיון בכור".

העליה מסתיימת בכך שהקב"ה אומר שהכהנים לא יקבלו נחלה בארץ ישראל ביחד עם שאר השבטים, אך במקום זה הקב"ה הוא נחלתם.

בעליה השביעית הקב"ה אומר שהלויים, בדומה לכהנים, לא יקבלו נחלה בארץ ישראל, ובמקום כך הם יקבלו מעשר משאר העם. אך גם הלויים בתורם, לאחר שקיבלו מעשר מהישראלים, הם צריכים להפריש מעשה עבור הכהנים, ואת הנותר הם שומרים לעצמם כתשלום על עבודתם.

מאת אתר חבד בישראל
http://www.chabad.co.il/?template=article&topic=130&article=648

תגיות קשורות
פרשת קורח,פרשת קורח לילדים,פרשת קרח,פרשת קרח לילדים,חסידודס,ערוץ אלף,צבאות השם,קורח ועדתו,קורח ועדתו לילדים,מחלוקת קורח ועדתו,שקד,סיפור קורח לילדים,סיפור קרח לילדים,קורח לילדים דתיים,סרטים לילדים דתיים,סרטים לילדים חרדים,סרטים לחרדים לצפייה ישירה,סרטים לחרדים להורדה,סרטים מעניינים לחרדים,סרטים לילדים חרדים לצפיה ישירה,סרטים חרדים לילדים קטנים,סרטים חרדיים לילדים לצפיה ישירה,סרטים חרדים לילדים לצפייה ישירה,סרטים לילדים דתיים לצפייה ישירה,סרטים מצוירים לילדים דתיים,סרטים חינוכיים לילדים דתיים,סרטים לילדים קטנים דתיים,סרטים מצחיקים לילדים דתיים,פרשת השבוע,פרשת קורח נוסח ספרדי,פרשת קורח עם טעמים,פרשת השבוע לילדים,סרטים לילדים דתיים לצפיה ישירה,שקד מולכו,צבאות השם שירים,צבאות השם סרטים,צבאות השם ראלי,צבאות השם פסח,צבאות השם סרט,צבאות השם לילדים,ראלי צבאות השם במחנה 2 פרק 2,מקהלת צבאות השם,מקהלת צבאות השם 2,הקודקוד צבאות השם פרק 2,ערוץ אלף צבאות השם,ערוץ אלף בנות,חסידודס צבאות השם,חסידודס פרק 2

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן