סוד החנוכה עם השחקן גיל קפטן – סרטון חסידודס 46

קטגוריה:
צפיות: 604

סוד החנוכה עם השחקן גיל קפטן סרטון חסידודס 46

חנוכה לילדים חסידודס

להצטרפות לקבלת הסרטונים👇
http://wa.me/972559658770

חסידודס סדרת סרטוני פרשת השבוע לילדים דתיים או תאריכים מיוחדים של חגי ישראל לילדים
השבוע סרטון לרגל חג חנוכה תשפב

השחקן גיל קפטן עם סרטון חסידודס נוסף מבית ערוץ אלף – צבאות השם

מחפשים
חנוכה
חנוכה לילדים
חנוכה לילדים דתיים
חנוכה חבד
חבד חנוכה
חנוכה 2021
חנוכה תשפב
חבד לילדים
מחזמר חנוכה
חבד לילדים
סרטים חרדים
סיפורי צדיקים
סיפורי חסידים
סיפורי צדיקים לילדים
סרטים דתיים
גאולה לילדים
סרטים לילדים חרדים
תורה לילדים
סרטים לילדים דתיים
ערוץ אלף ערוץ המדיה הכי איכותי ברשת
חבד לילדים

#חסידודס
#סרטים_לילדים_דתיים
#סרטיםחרדים
#חבד
#חנוכה
#חנוכהלילדים

חנוכה בתורת החסידות
מלחמת היוונים
המלחמה בין עם ישראל ליוונים הייתה מלחמה רוחנית – היוונים רצו להכניס בעם היהודי את תרבותם תרבות יון וזה תוכן המלחמה שהובילו בני חשמונאי נגד תרבות זו.

תרבות יוון מסמלת את חכמת הפילוסופיה ולכן לא האמינו היוונים בחכמה התורה האלוקית שיסודה הוא האמונה באלוקים. ולכן על אף שהיוונים ידעו על מציאותו של ה' וידעו על כך שהוא נצחי הרי זה רק מפני שהוא מוכרח בשכל גם כן ולא מצד אמונה, וממילא כל מה שהוא רק אמונה לא האמינו בו כלל. ולכן כפרו היוונים בהשגחה העליונה ועבדו עבודה זרה לפי שבטענות שכליות לא הונח בשכלם כיצד הבורא המרומם ישגיח על נבראים שפלים כמו כן כפרו בכל מצוות התורה לפי שלא הבינו מה אכפת לבורא על קיום המצוות בעולם הגשמי השפל.

באופן עמוק יותר: הפריע ליוונים אופן קיום המצוות, כלומר, גם היוונים הפילוסופים העריכו את התורה שהרי היא חכמה נפלאה, גם קיום המצוות לא הפריע להם שהרי במצוות ישנם טעמים הגיוניים שכליים, אפילו המצוות שהם חוקים שאין להם טעם גם לא כל כך הפריע ליוונים בהבנה שבטח מְצַווה המצווה יודע טעם לפי שהוא משכיל וחכם נפלא. אמנם היהודי לומד תורה מתוך תחושה וידיעה שלומד תורת ה' ומברך קודם ללימוד "נותן התורה" ולימודו מתוך הכרה שהעיקר הוא לא החכמה כי אם תורת ה', ואת המצוות היהודי מקיים מתוך קבלת עול ללא הבנה כלל – הוא אינו מחפש כלל להבין ומקיים אך ורק בגלל שכך ה' ציווה. בזה היוונים נלחמו הם לגמרי לא הסכימו שישנו משהו מעל ההיגיון והשכל. ולכן הכניסו את חכמתם בכדי לקרר את התחושה הזאת.

דבר זה אף מרומז בתפילת ימי החנוכה ב"ועל הניסים" כשמתארים את מלחמת יוון בישראל אומרים שהם רצו "להשכיחם תורתך ולהעבירם מחוקי רצונך" באופן כללי היוונים לא רצו לפגוע בבני ישראל עצמם כי אם בתורתם לפי של האמינו במצוות ובעומק יותר הפריע להם זה שיהודי לומד מתוך תחושה שהתורה היא "תורתך" וכן בקיום המצוות הפריע להם שיהודי מקיים חוקים רק מפני שהם "רצונך" לכן רצו להשכיח את נותן התורה ולהעביר את היהודים מקיום המצוות מתוך קבלת עול גרידא.

חג החנוכה
דרגתו: מבואר בספרי הקבלה שבחנוכה מאיר מדרגת הוד דז"א, ועל ידי הדלקת נרות חנוכה מאירים אורות עליונים ביותר מחכמה סתימאה שבכתר
קביעות ימי החג: החג נקבע דווקא בחודש השלישי מימי החורף המבטא את החושך שהלילות מתארכים והימים מתקצרים

הוראות החג בעבודת ה'
כוחות מיוחדים לחנך: בימי החנוכה מלשון חינוך מקבלים כוחות מיוחדים לחנך, לחזק ולחדש את "הנר מצוה ותורה אור" עם כל "השטורעם" ותוספת כח הבאים עם ענין החינוך, ומסוגלים ביותר להוסיף בכל הפעולות דחינוך ילדי ישראל.
'הכנה להגאולה': הציווי וההוראה "עמדו הכן כולכם" בנוגע לרבים, ועד – כלל ישראל, שיש צורך בכמה ימים תהיה עיקר ההדגשה בימי החנוכה שהם שמונה ימים.
'פעולה נמשכת': בימים שלאחרי חנוכה, יש להמשיך בקיום ההוראות והלימודים מימי החנוכה "הלוך ומוסיף" מיום ליום בכל עניני טוב וקדושה ולהמשיך בהוספות אלו במשך כל השנה.
חנוכה בתורת הנגלה
בחג זה ישנה מצווה מיוחדת מדרבנן החל על כל יהודי ויהודיה, להדליק נר חנוכה כדי לפרסם את הנס לכל. המהדרין מדליקין נר לכל אחד ואחד מבני הבית, והמהדרין מן המהדרין מדליקין שמונה נרות בכל בית, באופן שביום הראשון מדליקין נר אחד, ביום השני שני נרות, ביום השלישי שלושה נרות כו' באופן של מוסיף והולך, עד שביום השמיני מדליק שמונה נרות.

לערך המלא כנסו לחבד פדיה

תגיות קשורות
חנוכה,חנוכה לילדים,חנוכה לילדים דתיים,חנוכה חבד,חבד חנוכה,שירי חנוכה,באנו חושך לגרש,חבד לילדים,מחזמר חנוכה,מחזמר לחנוכה,שירי חנוכה חסידי,שירי חנוכה ביידיש,חנוכה לילדים קטנים,חנוכה 2021,חנוכה תשפב,מופע חנוכה 2021,סרטון חנוכה לילדים,סרטונים של חנוכה,סרטונים על חנוכה,סרטונים לחג החנוכה,חסידודס,ערוץ אלף,צבאות השם,מחרוזת חנוכה חב ד,חנוכה לילדים סרט,סיפור חנוכה לילדים דתיים,חנוכה לילדים חרדים,חנוכה לילדים הצגה,חנוכה לילדים סיפור,חנוכה חב ד ילדים,הצגת חנוכה 2021,חג חנוכה 2021,המכבים חנוכה 2021,חנוכה 2021 הופעות,הצגות חנוכה 2021,מופעי חנוכה 2021,חנוכה חב ד,שירי חנוכה לילדים דתיים,חנוכה לילדים חב ד,חנוכה לילדים בגן,חנוכה לילדים שירים,חנוכה לילדים 2021,חנוכה חסידי,חנוכה שירים,הצגה לילדים דתיים,הצגה לילדים חרדים,הצגה לילדים לחנוכה,הצגה לילדים קטנים,חיילי צבאות השם,מחזמר שירי חנוכה,מחזמר חנוכה 2021,שירי חנוכה לילדים,שירי חנוכה לילדים ברצף,חג שמח,הצגה לילדים,חגי ישראל,שירי חנוכה ימי החנוכה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן