ערוץ חינוך חי: 'באתי לגני' י"א שבט, והוא יגאלנו! הרבי מליובאוויטש משיח צדקנו!

ערוץ חינוך חי: 'באתי לגני' לילדים י' שבט י"א שבט, והוא יגאלנו! הרבי מליובאוויטש משיח צדקנו!

סיפור לילדים על המאמר הראשון באתי לגני ה'תשי"א, מאמירת מאמר זה החל לפעול ולהפיץ השליח הרב זלמן הכהן אבעלסקי הרב הראשי למדינת מולדובה, פעולות לקבלת פני משיח צדקנו, מטרת בריאת העולם והדור שלנו דור הגאולה על פי דברי נשיא הדור משיח צדקנו הרבי מליובאוויטש.

'קאָך' ב"באתי לגני"
ביום הבהיר בו חזו החסידים במלכותו של כבוד קדושת אדמו"ר שליט"א באמירת המאמר "באתי לגני", ובו תפקידו של הדור, סב זקנו, השליח הגה"ח הרב זלמן טובי' הכהן אבעלסקי, חי ב'קאָך' מיוחד ונדיר סביב מאמר זה בכל שליחויות חייו הרבות, ומוגש טעימה קטנה מפועלו בלימוד והחדרת המאמר של דור השביעי.
מאמר "באתי לגני" הוא שמו (הדיבור המתחיל) של המאמר האחרון שכתב כ"ק אדמו"ר הריי"צ וכן המאמר הראשון וסדרת מאמרים שבאה בעקבותיו שאמר הרבי שליט"א.
במאמר זה קובע הרבי את תפקיד דורנו זה – הדור השביעי: "והנה זה תובעים מכל אחד ואחד מאיתנו, דור השביעי, דכל השביעין חביבין. דעם היות שזה שאנחנו בדור השביעי הוא לא על-פי בחירתנו ולא על-ידי עבודתנו ובכמה עניינים אפשר שלא כפי רצוננו, מכל-מקום, הנה כל השביעין חביבין, שנמצאים אנחנו בעקבתא דמשיחא, בסיומא דעקבתא, והעבודה – לגמור המשכת השכינה, ולא רק שכינה כי-אם עיקר שכינה, ובתחתונים דווקא".
כעבור מספר ימים הגיע המאמר הראשון של הרבי, מניו יורק לכפר חב"ד בשנת ה'תשי"א, ומשם למרחבי ארה"ק. התושבים בכפר קיבלו את המאמר בהתרגשות, דבר שהפך לשיחת היום, בקרב החסידים ואנ"ש בכלל. בהתלהבות יחד למדו היטב גדולי החסידים בעלי מסירות הנפש, את המאמר הנפלא, מיד בלומדם את הדברים הבין הרב אבעלסקי שהרבי מדבר ושואף לפעילות שתביא גאולה בפועל, ומכלל כך, מובן שאת הגאולה הזאת מביא הרבי, הלוא הוא המלך המשיח ואת זאת החל הרב זלמן טובי' הכהן אבעלסקי לפרסם כבר אז וללבות את אמונת החסידים ברבי מליובאוויטש משיח צדקנו.
הרב זלמן הכהן אבעלסקי שגר בשנים אלו בכפר חב”ד והיה ממייסדי הישוב החב"די במסירות, בלימוד מעמיק של המאמר, עם חבריו ומכריו הבין מיד למה שואף הרבי, לפעילות שתביא גאולה בפועל. את הבנתו המהירה פרסם וניסה להדביק את חבריו כמו גם את קהל החסידים ב'המעשה הוא העיקר' של המאמר ופועל יוצא בפועל מלימוד הדברים, את הגאולה הזאת יביא הרבי, הלא הוא המלך המשיח, ואת זה פרסם בגאון ובטוב טעם בימים ההם שרבים הגיבו פליאה על דבריו.

ערוץ חינוך חי מבית הארגון חינוך חי לחינוך ילדי ישראל משיחי חיילי צבאות השם
ע"ש ולזכות איש החינוך השליח הגה"ח הרב זלמן טובי' הכהן אבעלסקי הרב הראשי לקישינב ומדינת מולדובה ראשון השלוחים למדינות חבר העמים (ברית המועצות לשעבר).
איש החינוך השליח הגה"ח הרב זלמן אבלסקי, ייסד בתי ספר רבים ברחבי ארץ הקודש ותוכניות חינוך, כמו גם במרחבי מדינות ברית המועצות חבר העמים כיום.
ממיסדיי רשת החינוך של חב"ד רשת אוהלי יוסף יצחק חב"ד ליובאוויטש.
קבע את היתד בעיר קרית גת, הרב זלמן אבלסקי ראשון השלוחים לעיר ומייסד מוסדות חב"ד בקרית גת, ובראשם בית הספר החב"די שיצא לשם לתהילה ולתפארת. מוסדות החינוך בעיר קרית גת אותם הקים וייסד השליח לרוות הקהילה בנוסף להקמת מוסדות החינוך בעיר בית הספר היחיד שהיה דתי ברחבי העיר, וניהול מוצלח וייחודי של בתי הספר חב"ד ליובאוויטש מוסודות החינוך ובתי חב"ד בעיר על ידי הרב זלמן הכהן אבעלסקי הרב הראשי למדינת מולדובה ובירתה קישינב.
מייסד ומנהל מוסדות חב"ד ליובאוויטש קישינב ומולדובה.

בחודש כסלו ה'תש"נ זכה לנסוע איש וביתו לרחבי מדינות חבר העמים, ולהיות השליח הראשון למדינות אלו, ביקור במוסקבה הבירה והמשך למדינת מולדובה שם קבע את יתדו בשליחות המלך לקבל פני משיח צדקנו בפועל ממש, לרווחת הקהילות היהודיות במדינת מולדובה ובעיר קישינב והקמת מוסדות חב"ד ליובאוויטש מולדובה.

рэб Залман Абельский
Главный раввин Кишинева и Молдовы
посланника Любавичского Рэбэ Шлита Короля Мошиаха
рэба Залман Тувьи акоэна Абельский
Первый посланника Любавичского Рэбэ Шлита в СНГ
и посланника Любавичского Рэбэ Кишинева и Молдовы
и Председатель Федерации еврейских общин Молдавии – Хабад-Любавич.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן