ערוץ חינוך חי: 'באתי לגני' לילדים י' שבט י"א שבט, שטות דקדושה, הופכים לטוב ומביאים גאולה!

ערוץ חינוך חי: 'באתי לגני' לילדים י' שבט י"א שבט, שטות דקדושה, הופכים לטוב ומביאים גאולה!

סיפור לילדים על המאמר הראשון באתי לגני ה'תשי"א, מאמירת מאמר זה החל לפעול ולהפיץ השליח הרב זלמן הכהן אבעלסקי הרב הראשי למדינת מולדובה, פעולות לקבלת פני משיח צדקנו, מטרת בריאת העולם והדור שלנו דור הגאולה על פי דברי נשיא הדור משיח צדקנו הרבי מליובאוויטש.

סיפור לילדים על פי מאמר באתי לגני להפוך את השטות דלעומת זה, הוא על ידי שטות דקדושה דוקא, דכמו שבלעומת זה נקרא בשם שטות לפי שהוא למטה מן הדעת, הנה כמו כן גם בקדושה ישנה העבודה שלמעלה מן הדעת דלכן נקרא בשם שטות, וזהו מה שמסופר בגמרא רבי יהודא ברבי אילעאי הי' נוטל בד של הדס ומרקד לפני הכלה רב שמואל בר רב יצחק הי' מרקד אתלת, שנטל ג' הדסים ורקד בהם, אמר רבי זירא קא מכסיף לן סבא, ופירש רש"י שמבייש את כבוד התורה על ידי הנהגה כזו דמרקד בתלת, דרבי זירא הי' מראשי האמוראים ומכל מקום מצד טעם ודעת דקדושה לא הי' מקום להנהגה כזו, ואדרבה הוא היפך הטעם ודעת. ואיתא בגמרא שם, דכשנסתלק רב שמואל איפסיק עמודא דנורא, שהי' עמוד של אור שהפסיק בין רב שמואל בר רב יצחק ובין כל העם. אמר רבי זירא (דער זעלבער רבי זירא) אהני לי' שוטי' לסבא, ושטותי' לסבא, ושיטתי' לסבא. שהסדר שלו שהי' מרקד בבד של הדס, אהני לי' שטותי' שהשטות דקדושה אהני לי' שהי' בדרגא כזו דאיפסיק עמודא דנורא המשכת אור בגילוי ממש.

ערוץ חינוך חי מבית הארגון חינוך חי לחינוך ילדי ישראל משיחי חיילי צבאות השם
ע"ש ולזכות איש החינוך השליח הגה"ח הרב זלמן טובי' הכהן אבעלסקי הרב הראשי לקישינב ומדינת מולדובה ראשון השלוחים למדינות חבר העמים (ברית המועצות לשעבר).
איש החינוך השליח הגה"ח הרב זלמן אבלסקי, ייסד בתי ספר רבים ברחבי ארץ הקודש ותוכניות חינוך, כמו גם במרחבי מדינות ברית המועצות חבר העמים כיום.
ממיסדיי רשת החינוך של חב"ד רשת אוהלי יוסף יצחק חב"ד ליובאוויטש.
קבע את היתד בעיר קרית גת, הרב זלמן אבלסקי ראשון השלוחים לעיר ומייסד מוסדות חב"ד בקרית גת, ובראשם בית הספר החב"די שיצא לשם לתהילה ולתפארת. מוסדות החינוך בעיר קרית גת אותם הקים וייסד השליח לרוות הקהילה בנוסף להקמת מוסדות החינוך בעיר בית הספר היחיד שהיה דתי ברחבי העיר, וניהול מוצלח וייחודי של בתי הספר חב"ד ליובאוויטש מוסודות החינוך ובתי חב"ד בעיר על ידי הרב זלמן הכהן אבעלסקי הרב הראשי למדינת מולדובה ובירתה קישינב.
מייסד ומנהל מוסדות חב"ד ליובאוויטש קישינב ומולדובה.

בחודש כסלו ה'תש"נ זכה לנסוע איש וביתו לרחבי מדינות חבר העמים, ולהיות השליח הראשון למדינות אלו, ביקור במוסקבה הבירה והמשך למדינת מולדובה שם קבע את יתדו בשליחות המלך לקבל פני משיח צדקנו בפועל ממש, לרווחת הקהילות היהודיות במדינת מולדובה ובעיר קישינב והקמת מוסדות חב"ד ליובאוויטש מולדובה.

рэб Залман Абельский
Главный раввин Кишинева и Молдовы
посланника Любавичского Рэбэ Шлита Короля Мошиаха
рэба Залман Тувьи акоэна Абельский
Первый посланника Любавичского Рэбэ Шлита в СНГ
и посланника Любавичского Рэбэ Кишинева и Молдовы
и Председатель Федерации еврейских общин Молдавии – Хабад-Любавич.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן