קליפ סליחות חבד לילדים עם ניגוני חבד מתוך הסליחות, קול דודי,אלו ואלו אומרים,יעלה תחנונינו,רחמנא דעני

קטגוריה:
צפיות: 508

על החסיד רבי יעקב לייב מראססנע מסופר, כי היה בוכה רבות באמירת הסליחות. כששאלוהו למה הוא בוכה, הוא ענה: חלילה, איני בוכה, אני מנגב את הבוץ שהצטבר במשך ימות השנה.

אדמו"ר הרש"ב הפליא בזאת את תמימותו של יהודי פשוט. בהסברו של אותו רבי יעקב לייב, מונח הסברו העמוק של אדמו"ר האמצעי על הפסוק "אם תכבסי בנתר", שישנן דמעות המיועדות לכיבוס הנשמה, ולא ההתרגשות בהם היא העיקר.

ימי הסליחות
"ימי הסליחות" הם הימים בסוף חודש אלול, שבהם אומרים סליחות. על פי מנהג האשכנזים – וכן מנהג חב"ד – מתחילים לאמרם בשבוע שלפני ראש השנה, החל מהשבת שלפני ראש השנה הנקראת "שבת סליחות". כאשר ראש השנה חל ביום שני או שלישי, מתחילים באמירת הסליחות שבוע נוסף קודם לכן – על מנת שלא לפחות באמירת הסליחות פחות מארבעה ימים.

ימי הסליחות בכלל הם עת רצון, וימים אלו הם מהזמנים הקבועים שבהם היו מנגנים את ניגון ארבע בבות. המגן אברהם כתב "נראה דמיום ראשון של סליחות ואילך מיקרי ימים נוראים לכל כהאי גוונא".

בשנים קודמות היה נהוג בימי הסליחות, אשר מי שהוא בריא והתענית אינו מזיק לו, נכון שיתענה בראשון לסליחות. והחלשים יתענו עד אחר מנחה גדולה. וכולם יאמרו את כל התהלים בהשכמה קודם אור הבוקר, וכן בכל ימי הסליחות. ובערב ראש השנה גומרים את כל התהלים קודם אמירת סליחות.

שבת סליחות

למנהג אשכנז מתחילים לומר סליחות רק במוצאי שבת בשבוע שקודם ראש השנה, כאשר השבת שקודם לכן מכונה בשם 'שבת סליחות'.

בשבת זו נוהגים להתוועד ולהתכונן לאמירת הסליחות.

ג' דסליחות

על אף שימי הסליחות בכלל הם עת רצון, ישנה מעלה מיוחדת ליום השלישי של הסליחות, המכונה בשם ג' דסליחות.

אצל רבותינו נשיאינו נשמר בסוד ייחודיותו של יום זה, והם היו נוהגים לומר בו מאמר חסידות בפני ממשיכי דרכם, ורק בדור הקודם גילה אדמו"ר הריי"צ את מעלת היום.

ביום זה אומר הרבי בקביעות מאמר חסידות ברבים, ועל פי הוראת הרבי יש לערוך ביום זה התוועדות מיוחדת וללמוד לפחות את אחד מהמאמרים השייכים ליום זה.

תגיות קשורות
סליחות,סליחות חבד,אלול לילדים,חודש אלול לילדים,סליחות נוסח חב ד,סליחות 2021,סליחות חב ד,שירים לילדים חודש אלול,סיפורים לילדים חודש אלול,סיפור לחודש אלול לילדים,קול דודי,יעלה תחנונינו,יעלה תחנונינו חבד,רחמנא דעני,רחמנא,רחמנא דעני לעניי,יעלה תחנונינו מערב,חבד לילדים,קול דודי דופק חב ד,קול דודי חב ד,קול דודי דופק ניגון חב ד,רחמנא חבד

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן