שמחה פרידמן בראיון מרתק: ניגוני חב"ד – זה משהו מיוחד!

קטגוריה:
צפיות: 260

הזמר החסידי החב"די, שמחה פרידמן, בראיון מיוחד לאתר כיכר השבת לקראת י"ט כסליו ואלבום הבכורה שמתקרב. פרידמן סיפר על ניגוני חב"ד שהפכו ללהיטים, וגם על בר המצווה של מוישי הולצברג.

*

לקראת חגיגות י"ט כסליו המתקרב ובא, התארח בתכנית 'המבקר' של נתנאל לייפר הזמר החסידי המצליח שמחה פרידמן, שסיפר על אלבום הבכורה שבקרוב יֵצֵא לאור, על ניגוני חב"ד וההשפעה שלהם על המוזיקה החסידית ובכלל.

פרידמן, אחיינו של גדול הזמר החסידי אברהם פריד, טוען כי תחילת כניסת ניגוני חב"ד לקהל הרחב הייתה באמצעות אלבומי חב"ד של דודו שהתחילו לתת לגיטימציה לשירים האהובים.

"אין דבר כזה באמת 'מוזיקה ליטאית', מוזיקה בעולם הליטאי זה ביטול תורה… ניגונים זה משהו שהחסידות הכניסה לעולם של עבודת השם. זה חידוש של החסידות שכבר הספקנו לשכוח שהוא חידוש כל כך גדול", מסביר פרידמן.

הוא מתייחס גם לנושא חידוש הניגונים בזווית מודרנית בפרויקט 'צמאה':
"אנשים מעריכים אותנטיות. 'צמאה' זה יין ישן בקנקן חדש. אמנם אם תשאל חלק מהחב"דניקים הם יגידו שהרסו כאן את הניגונים, אך זו בעיני גישה קצת 'קטנה', ואם אתה מסתכל ב'מוחין דגדלות' יש לומר שאדרבא, זו המטרה של הניגונים, שיפוצו לקהל כמה שיותר רחב, עד ל'חוצה'".

פרידמן מתייחס לייחוס המשפחתי המוזיקלי שלו ואומר, "זו עטיפה מצוינת עד שאתה פותח את הפה, זה מועיל לסקרנות הראשונה, אבל בפעם השנייה אתה כבר צריך להוכיח את עצמך ולא מועיל שאתה אחיין של אברהם פריד"…

לא מכבר השתתף שמחה פרידמן בחגיגת הבר מצווה הגדולה בכפר חב"ד לילד (שכבר הפך לנער) מוישי הולצברג, בנם של השלוחים גבי ורבקי הולצברג הי"ד, שם הוא ביצע שיר מיוחד בשם "מוישל'ה". פרידמן מספר את סיפורו של השיר וכיצד הוזמן כדי לשיר אותו לחתן הבר מצווה.

****

עשו לייק לדף הרשמי בפייסבוק: https://www.facebook.com/%D7%A9%D7%9E

הרשמו לערוץ הרשמי ביוטיוב: https://www.youtube.com/channel/UC2tX

עקבו גם באינסטגרם: https://www.instagram.com/simchefried

להזמנות אירועים והופעות: simchif@gmail.com

***

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן