שעור תניא המשך פרק כ"ד | הקליפות נפרדים מייחודו יתברך | הרב רפאל חימי

קטגוריה:
צפיות: 37

בקהלת פרק ז' פסוק (יד) בְּיוֹם טוֹבָה הֱיֵה בְטוֹב וּבְיוֹם רָעָה רְאֵה גַּם אֶת זֶה לְעֻמַּת זֶה עָשָׂה הָאֱלֹהִים עַל דִּבְרַת שֶׁלֹּא יִמְצָא הָאָדָם אַחֲרָיו מְאוּמָה: הן שס"ה מצוות לא תעשה דאורייתא וכל איסורי דרבנן מאחר שהן נגד רצונו וחכמתו יתברך והפכם ממש הם נפרדים מייחודו ואחדותו יתברך בתכלית הפירוד ממש כמו הסטרא אחרא והקליפה הנקראת עבודה זרה ואלוהים אחרים בתלמוד מסכת שבת דף קה' עמוד ב'. והתניא רבי שמעון בן אלעזר אומר משום חילפא בר אגרא שאמר משום רבי יוחנן בן נורי המקרע בגדיו בחמתו והמשבר כליו בחמתו והמפזר מעותיו בחמתו יהא בעיניך כעובד עבודה זרה שכך אומנתו של יצר הרע היום אומר לו עשה כך ולמחר אומר לו עשה כך עד שאומר לו עבוד עבודה זרה והולך ועובד אמר רב אבין מאי קראה (היכן הפסוק על כך) (תהילים פרק פא' פסוק י') לֹא יִהְיֶה בְךָ אֵל זָר וְלֹא תִשְׁתַּחֲוֶה לְאֵל נֵכָר: איזהו אל זר שיש בגופו של אדם הוי אומר זה היצר הרע. מחמת הסתר פנים של רצון העליון כנזכר לעיל (תניא פרק כב) וכן שלושה לבושי הנפש שמקליפת נוגה בישראל שהם מחשבה דבור ומעשה המלובשים בשס"ה לא תעשה דאורייתא ודרבנן וכן מהות הנפש עצמה המלובשת בלבושיה כולם מיוחדים ממש בסטרא אחרא בעוד שהתורה והמצוות מחברים ומייחדים את מקיים המצווה עם המצווה וזהו לשון מצווה, צוותא וחיבור והם רמ"ח מצוות עשה והעובר על אחת משס"ה מצוות לא תעשה נעשה נפרד מייחודו יתברך ומוסיף רבנו שגם הנפש הבהמית ולבושיה וכוחותיה מתלבשים בקליפות והסטרא אחרא. וקליפה זו הנקראת עבודה זרה

האווירה. הרגש. החיבור. בואו להתחבר אל הנשמה שלכם בקהילת #מחוברים בואו ללמוד, להחכים ולצלול לעולמה של תורת החסידות במגוון השיעורים היומיים בכל ימות השבוע. פשוט התחברו לנשמה שלכם.

עקבו אחרינו
האתר הרשמי – https://www.mehubarime.com/
אינסטגרם – https://www.instagram.com/mehubarime/
פייסבוק – https://www.facebook.com/Mehubarime
—–
"מחוברים לנשמה"
ע"ר 580730687

הנהלה:
053-2351676
052-7707461
mehubarim10@gmail.com
האתר הרשמי – https://www.mehubarime.com/

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן