בואו לפגוש מלך אמיתי – סרטון לחודש אלול המלך בשדה שחקן חבורת תריג גיל קפטן – חסידודס 29 אלול 2021

קטגוריה:
צפיות: 736

סרטון לחודש אלול המלך בשדה שחקן חבורת תריג גיל קפטן עם סרטון חסידודס 29 אלול 2021
פרשת השבוע לילדים

חסידודס סדרת סרטים לילדים דתיים על פרשת השבוע או תאריכים מיוחדים

שחקן חבורת תריג גיל קפטן עם סרטון חסידודס נוסף מבית ערוץ אלף – צבאות השם

מחפשים סרטים חרדים
סרטונים מצחיקים לילדים
סרטים דתיים
סרטים לילדים חרדים
סרטונים מצחיקים
סרטים לילדים דתיים
הגעתם למקום הנכון
ערוץ אלף ערוץ המדיה הכי איכותי ברשת
עם סרטים לילדים סרטים לבנות

חודש אלול המלך בשדה

קרדיטים
כתיבה
עמית פארן (הבמאי של סדרת רצים למשנה)

בימוי צילום
יובל גינזבורג

שחקן
גיל קפטן (שחקן חבורת תריג)

עריכת אפטר
לאה מנדלסון

הפקה בפועל
משה רפאל קורקוס

צולם באולפני
תורת החיים

תודות
יעקב גרינשטיין

השחקן גיל קפטן
החל מ-2016 מדובב דמויות רבות בסדרת השמע "חבורת תריג".
ב-2019 שיחק בתפקיד "סבתא אזולאי" ב"חבורת תריג" שמופק ונערך בידי הסופר החרדי חיים ולדר.

#חסידודס
#סרטים_לילדים_דתיים
#סרטיםחרדים
#סרטים_חרדים
#chabad
#אלול
#חודשאלול
#חודש_אלול
#אלול_לילדים
#המלךבשדה
#המלך_בשדה
#חבד

אלול 2021

המלך בשדה

המלך בשדה הינו ביטוי נפוץ שנלקח ממשל שלימד אדמו"ר הזקן האומר שבחודש אלול, הקב"ה נמשל למלך בשדה שיוצא מארמון המלוכה, מקבל בחיוך פני כל יהודי בכל מקום שהוא, ושומע את בקשותיו, וכמלך שיוצא לאנשי עירו כשהם בשדה ושומע את בקשותיהם.

המשל
בתורת החסידות מובא משל המסביר את מהותו של חודש אלול ויחסו למועדי חודש תשרי. המשל מספר על מלך המגיע לשדה אל העם המקבל את פניו משל זה מופיע לראשונה בספרו של האדמו"ר הזקן לקוטי תורה וזה לשונו: "הנה נודע שבאלול הוא זמן התגלות י"ג מדות הרחמים, ולהבין זה כי למה הם ימות החול ואינם יום טוב… ובוודאי יש הפרש גדול בין יום הכיפורים ובין אלול אך הנה יובן על פי משל למלך, שקודם בואו לעיר יוצאין אנשי העיר לקראתו ומקבלין פניו בשדה ואז רשאין כל מי שרוצה לצאת להקביל פניו הוא מקבל את כולם בסבר פנים יפות ומראה פנים שוחקות לכולם. ובלכתו העירה הרי הם הולכים אחריו. ואחר כך בבואו להיכל מלכותו אין נכנסים כי אם ברשות ואף גם זאת המובחרים שבעם ויחידי סגולה. וכך הענין על דרך משל בחודש אלול יוצאין להקביל אור פניו יתברך בשדה

בריבוי מאמרים ושיחות של אדמו"רי חב"ד מבואר העומק והדיוק שבמשל המבאר ומדגיש את האופן והדרגה של ימים אלו.

דיוקי המשל והנמשל
הדיוקים במשל זה רבים הם. ומתבארים על ידו עומקים ופרטים רבים במהות הגילוי האלוקי של חודש אלול. המשל מגדיר את דרגת הגילוי ואופן וצורת התגלותו. כמו כן המשל מבאר ומגדיר את מקבלי הגילוי – עם ישראל: אישה דרגה בעם ישראל שייכים לגילוי זה, מהי השפעת ההתגלות האלוקית עליהם בעבודתם, ואיזה סוג עבודה נדרש מהם בעקבות כך.

דרגת הגילוי
החלק במשל העוסק בירידתו של המלך לשדה ממחיש את התגלותו של האור האלוקי בחודש אלול, שבה שלשה פרטים:

גילוי אלוקי מצד הזמן. המרומז בעצם העובדה שהמלך בשדה "מקבלין פניו בשדה" – גילוי פני המלך בשדה מצד הזמן (חודש אלול) שלא כתוצאה מעבודת ישראל.
גילוי אלוקי מצד התענוג שנוצר בעקבות עבודת התשובה בחודש אלול. מרומז במשל בלשון: "מקבל את כולם בסבר פנים יפות" – התענוג האלוקי ("פנים יפות") שבא כתוצאה מקבלת עול מלכות על ידי העם והרצון של ישראל לעשות תשובה (ולכן הלשון "מקבל"- שהלשון מקבל נופל על דבר שישנו עוד קודם שקיבל (והוא עבודת ישראל) והוא מקבל את הדבר)
גילוי אלוקי מצד התענוג שיש לקב"ה בנשמות ישראל מצד עצמם (ללא התייחסות לעבודתם אלא בעצם קיומם). ונרמז בלשון: "ומראה פנים שוחקות לכולם" – הוא התענוג שבנשמות מצד עצמם (שלכן הלשון "מראה" שהוא מתגלה מצד למעלה משום שהתענוג לא נוצר על ידי עבודת התחתונים).
בעוד ההתגלות הראשונה של המלך (מצד הזמן) מטרתו נתינת כח 'לפני' ובשביל עבודת הנבראים, גילוי התענוג (שבעבודת התשובה ומנשמות ישראל) הוא תוצאה, ומתגלה דווקא על ידי עבודת הנבראים.

אופן הגילוי
פרט נוסף בו עוסק המשל הוא בהגדרת האופן בו מתגלה האור האלוקי. ובהקדים, אופי עבודת ה' הנדרש בחודש אלול הוא בעיקר עבודה בדרך אתערותא דלתתא, שתוכנו הוא הדרישה מהנבראים לעשות תשובה ולקבל עול מלכות שמים מצד התעוררות אישית שלא בא כתוצאה מגילוי מעורר מלמעלה. בשל כך, בהכרח שהגילויים המאירים בחודש אלול אינם "מעוררים". פרט זה מתבאר במשל בכך שהתגלות ה"מלך" היא "בשדה" שאופן התגלות כזו אינה מעוררת. דווקא כשהמלך בהיכל מלכותו כשהוא בלבושי מלכות וכתר מלכות כש"מלך ביופיו תחזינה עינינו" אז 'מטיל' הוא אימה ופחד וגם מעורר תשוקה וצמאון לראותו. בניגוד לכך בירידתו לשדה כשהוא לבוש בלבושי השדה אינו מטיל אימה ופחד, (ובפרט אנשי השדה שאינם ברי השגה בגדלותו של המלך). ויתירה מכך שנוכחותו בשדה אינה 'מעוררת' תשוקה לראותו. והתשוקה לקבל את פניו בשדה היא רק מצד התשוקה הקבועה בלב העם והתעוררותם בלבד. ולכן מדייק אדמו"ר הזקן במשל "כל מי שרוצה לצאת ולהקביל" שיציאתו היא אך ורק מצד רצונו.

לערך המלא כנסו לחבד פדיה

מחפשים סרטים חרדים
סרטונים מצחיקים לילדים
סרטים דתיים
סרטים לילדים חרדים
סרטונים מצחיקים
סרטים לילדים דתיים
הגעתם למקום הנכון
ערוץ אלף ערוץ המדיה הכי איכותי ברשת
עם סרטים לילדים סרטים לבנות

תגיות קשורות
חבורת תריג,חודש אלול,המלך בשדה,חודש אלול לילדים,חסידודס,ערוץ אלף,צבאות השם,סרטים חרדים,סרטים דתיים,סרטים לילדים חרדים,סרטים לילדים דתיים,סרטים חרדים כשרים להורדה חינם,סרטים מצוירים דתיים,סרטים דתיים לצפייה ישירה,חסידודס צבאות השם,סרטים מצוירים לילדים דתיים,תריג,גיל קפטן מבוך של רגשות,אלול,משל המלך בשדה,משל למלך שקודם בואו לעיר,משל למלך,משל המלך בשדה חודש אלול,רצים למשנה,חסידות,חבד,חבד לילדים,חסידות חבד,חסידות חב ד,וידאו לילדים חבד,חב ד לנוער

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן